söndag 4 mars 2012

Böckerna jag läste i februari!

Har sett att många andra summerar föregående bokmånad, det verkade trevligt så nu provar jag också!

På februaris 29 dagar (skottår i år!) hann jag läsa:
Matens pris: boken som matindustrin inte vill att du ska läsa - Malin Olofsson, Daniel Öhman
Om gud - Jonas Gardell
Har man inget liv får man köpa ett som alla andra - Jonas Gardell
Minnet av en smutsig ängel - Henning Mankell
Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon
Sankta Psyko - Johan Theorin

6 böcker varav 4 stod med på Boklistan 2012.

Den bästa boken var nog Lucy Dillons "Hundar, hus och hjärtats längtan" faktiskt, den var så mysig, hemsk men ändå feelgood på samma gång. Den kommer jag nog läsa igen.

Månadens besvikelse blev Johan Theorins "Sankta Psyko". Blä, hoppas hans andra böcker är bättre.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var "Matens pris", wow vilken ögonöppnare! Läs den!


På det hela en mycket bra bokmånad!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst Sankta Psyko, men har läst de flesta andra av Theorins romaner och jag tycker faktiskt att de har varit kanon. Testa Nattfåk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det får nog bli ett projekt :)

      Radera