fredag 24 februari 2012

Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon

Jag tänker börja med att säga att jag älskade den här boken.

Den handlar om Juliet som går igenom sorgen efter sin makes plötsliga död, om hennes syster och om hemligheter. Om vikten av kommunikation och hur viktigt det är med familj och vänner när man går igenom stora förändringar i livet.
Den handlar om kärlek, både till människor och djur.
Den handlar också om att gå vidare.

Jag tror inte att jag vill berätta så mycket mer om bokens innehåll än så, jag vill att du som läsare ska få upptäcka resten själv.
Den är bitvis deprimerande och man kan bli ledsen på vägen för Juliet och hennes systers skull.
Men den handlar också om att livet går vidare och hur man bearbetar sorg.

Detta är en imponerande personlighetsskildring och man känner verkligen för personerna i boken. Mot slutet känns det lite som en "feel-good bok" och jag mådde bra över att ha läst den.

Den rekommenderas varmt till alla, ett riktigt mästerverk.

Inbunden 168 kronor - klicka här
MP3-bok 155 kronor - klicka här
CD-bok 219 kronor - klicka här
Pocket 44 kronor (kommer i oktober) - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar