torsdag 15 november 2012

Bokhyllans medlemmar - T, del 3

Tredje och sista delen nu!

The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde - Robert Louis Stevenson
Har gått och tittat på den här flera gånger nu under de senaste dagarna, kanske kommer smyga sig in i läshögen och få lite förtur.

The tenant of Wildfell Hall - Anne Brontë
Denna har jag tänkt hinna läsa innan det här året är slut, hoppas jag hinner. De brukar ju ta tid de här böckerna.

The two towers - J.R.R. Tolkien
Tolkien, tolkien, tolkien... Fantastiskt. Vad mer kan man säga?

To love, honour and betray - Kathy Lette
Bokrea-fynd, nu står den i hyllan och samlar damm och har inget läsdatum på sig. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan den blir läst....

Tongue in cheek - Fiona Walker
Ännu ett bokrea-fynd som instämmer med ovanstående.

Torment - Lauren Kate
Nu är vi tillbaka i den här serien igen som jag inte vet om jag kommer kunna läsa ut, läste den första boken och kände bara att.. Nej, det här är inte min grej. Men jag vill ändå ge det hela en chans till.

Trogen hustru sökes - Robert Goolrick
Lästes ut nu i dagarna, spännande läsupplevelse som var ny för mig. Men det blev ändå ingen favorit.

Twilight sagan - Stephenie Meyer
Flera böcker som ska sammanfattas i ett par meningar. Hm.. Jag skulle vilja säga att serien är läsvärd men inte någon favorit. Jag har ett bar bitar som jag ibland går tillbaka och läser om, och det i sig är ju ett bra betyg. Men jag tror inte att jag kommer att läsa om dem som helhet igen. Om man ska läsa dem så rekommenderar jag att läsa dem på engelska.

Mer olästa den här gången, men å andra sidan finns det ju en hel massa potential!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar