söndag 30 september 2012

Sammanfattning September

I September månad hann jag läsa:
Himmelsdalen - Marie Hermanson
Du äger! - Mia Törnblom
Nya kontakter - Sophie Kinsella
Fadren - August Strindberg
Femtio nyanser av honom - E.L. James
Pengar - Victoria Benedictsson
I kärlekens hamn - Sherryl Woods
En passande brud - Louise Allen och Elizabeth Rolls
Blå gryning - Maggie Shayne

9 böcker varav 0 stod på med på Läsplaneringen 2012. (Lite oroande, men det får jag försöka ta igen!)

Den bästa boken var helt klart Nya kontakter - Sophie Kinsella, även om jag måste erkänna att Du äger! - Mia Törnblom inte kom långt efter. Men Kinsellas vinner då det var en fin historia som blev en riktig feelgood tillslut.

Månadens besvikelse var nog Fadren - August Strindberg, en otroligt hyllad författare som jag inte anser var så mycket bättre än andra samtida med honom. Han har kanske bara haft turen att få mer publicitet? Har var trots allt i högsta grad med och skapade myterna om sig själv.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var Blå gryning - Maggie Shayne, jag kanske kommer ge vampyrerna en chans till trots allt!

Detta har varit en mycket bra bokmånad, trots att jag trodde att den skulle bli hemskt dålig på grund av mitt hektiska liv. Och jo, det har väl inte blivit så många tegelstenar till böcker utan mest lite enklare saker. 
Femtio nyanser av honom var en ny upplevelse, inte på det sätt som jag väntat mig men klart läsavärd, precis som Himmelsdalen, inte alls vad jag väntat mig heller. 
Fler spännande upplevelser till nästa månad tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar