tisdag 16 juli 2013

Ni vet känslan när man stöter på en karaktär som man bara avskyr?

Det har hänt mig nu, jag har klarat mig relativt bra ganska länge men nu har det skett.

Boken är "Kvinnan som gick till sängs i ett år" och karaktären är Poppy. Hon är en manipulativ och hemsk människa som antagligen är en mytoman. Hon utnyttjar, kräver och tränger sig på. Jag vill gå in i romanen, kasta ut henne från Brianne och Brian Juniors liv och se till att hon aldrig stör dem igen (förslagsvis genom att placera henne hos en psykolog på heltid). Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr henne och hur mycket jag vill att avsnitten i boken där hon är med ska ta slut. Brianne och Brian Junior borde verkligen ta tag i saker och kasta ut henne för gott, förslagsvis lägga till ett par väl valda ord i samband med händelsen. De är medskyldiga då de låter sig utnyttjas, vad är det värsta som människan kan göra mot dem egentligen? Antagligen inte så mycket.

Jag har kommit till sidan 112, kanske kommer Poppy att ta sig? Vem vet, som det är nu så hatar jag henne. Massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar