tisdag 1 januari 2013

Läsplanering 2013


Som tidigare så är det här de böcker som jag bestämt mig för att läsa, de finns en del hyllvärmare men de flesta är sådana som jag inte har hemma men som jag ändå är himla nyfiken på.

Amerikansk höst - Kent Werne
Borta med vinden - Margaret Mitchell
Den onda badankan - Katarina Johansson
Dålig karma - David Safier
En liten röd fågel i juletid - Fannie Flagg
En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
En välbevarad hemlighet - Kate Morton
Förälskelser - Javier Marías
Glöm inte att låsa - Elizabeth Haynes
Journal 64 - Jussi Adler-Olsen
Kärringar - Helene Uri
Little women - Louisa May Alcott
Marshmallows for breakfast - Dorothy Koomson
Metro 2033 - Dmitrij Gluchovskij
Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla - Mia Törnblom
Människans hjärta - Jón Kalman Stefánsson
Mördaren ljuger inte ensam - Maria Lang
Någon gång ska vi berätta allt för varandra - Daniela Kries
Om du får det här brevet - Sarah Blake
Persuasion - Jane Austen
Sommaren jag blev vacker - Jenny Han
Torka aldrig tårar utan handskar : kärleken - Jonas Gardell
Torka aldrig tårar utan handskar : sjukdomen - Jonas Gardell
Torka aldrig tårar utan handskar : döden - Jonas Gardell
Underbara helvete - Jamie McGuire
Varje dag, varje timme - Natasa Dragnic
Veronika bestämmer sig för att dö - Paulo Coelho
Vindens namn - Patrick Rothfuss
Våga stå upp - Karin Adelsköld
112263 - Stephen King

Totalt 30 böcker, det betyder att utöver de här ska jag försöka hinna med 40 andra böcker (se utmaningarna nedan) som bara råkar komma i min väg!
Förra året kan mycket väl upprepa sig, jag hann inte riktigt med alla som jag bestämt mig för, men jag klarade de flesta!
____________________________________________________________________________
Läsmål/utmaningar för 2013:

Läsa 70 böcker totalt
Varav 5 ska vara klassiker
Och 7 av dessa böcker ska vara skrivna av, för mig, okända författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar