torsdag 8 november 2012

Bokhyllans medlemmar - S, del 1

Här har vi mycket mer att jobba med än bokstaven R! Så mycket att jag faktiskt måste dela upp det i två inlägg för att det inte ska bli för mycket på en gång.

Sankta Psyko - Johan Theorin
Åh vilka höga förväntningar jag hade på den här boken! Jag hade hört honom på ett "bokprat" och kände att konceptet var som gjort för att lyckas.
Det var ett av de största magplask som jag någonsin varit med om. Men hans andra böcker ska tydligen vara bättre så jag får helt enkelt ge honom en chans till.

Shirley - Charlotte Brontë
En del i min klassikersamling och i min Brontë-samling (jag har alla systrarnas böcker). Ligger inte i läshögen för den närmaste framtiden men kanske någon gång nästa år, hoppas jag.

Silence - Becca Fitzpatrick
Den tredje boken i en serie på fyra, himla bra med sträckläsningsvarning. Jag tillhör nog egentligen inte den tilltänka målgruppen men det spelade ingen roll, jag tyckte att den var himla bra ändå.

Sju sorters sommarkakor - Cecilia Vikbladh
Jag älskar kakor. Så, nu har jag sagt det! Kakböcker är både en gåva och en last, som ni kanske kan förstå. Alla dessa härliga recept som bara väntar på att utforskas! Kanonbok.

Snusk - Alan Bennett
Blev rekommenderad denna av en bokhandlare, blev absolut ingen favorit. Vi hade nog inte samma smak, inte alls. Så nej, ingen favorit.

Societetens oskrivna regler - Margaret Moore
En harlequin som bjöd på både skratt och tankeställare, en ovanlig bok som jag gillade. Den kan nog kräva en omläsning någon gång.

Societetens paradis - Anne Herries, Nicola Cornick
En gåva som står oläst i min bokhylla. Varför har jag inte läst den än? Jo, det är en pocket på 616 sidor. Pocketformat betyder liten text, oftast, och alla dessa sidor är direkt avskräckande. Men nästa år hoppas jag hinna läsa den, kanske något att sätta upp på Läsplaneringen 2013? Ja det börjar i alla fall bli dags att fundera på vilka böcker som ska finnas med på den!

På återseende inför del 2 i bokhyllans medlemmar - S!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar