fredag 7 september 2012

Bokhyllans medlemmar - H

Har man inget liv får man köpa ett som alla andra - Jonas Gardell 
Jonas Gardell i sitt esse när det gäller komedi och kritik i en härlig kompott, en hel del är politiskt och riktar sig till högern. Att Gardell hör till vänstersidan behöver man inte tvivla på. 
En bok jag läste för inte alls länge sedan, den var bra och såhär ett tag efteråt så har jag en riktigt positiv "efterupplevelse". Läs recensionen så förstår ni bättre vad jag menar. 
Håkan Nesser är på topp när han skriver denna bok, intelligent och klurigt med massor av oväntade vändningar. Allt är ett enda stort "mindf*ck" om jag får uttrycka det lite politiskt inkorrekt. 
En bok som lärt mig flera nya saker som jag kan lära hunden, på ett lungt och pedagogiskt sätt. 
En av mina favoritböcker, har den på engelska i hyllan och ska läsa om den så snart tiden infinner sig. Rekommenderas varmt. 
Här är en bok för alla dem som vill tänka till lite, hur står det egentligen till etisk och moraliskt i världen? Det undersöker Singer. Sedan är hans bok definitivt inte perfekt och det finns en del argumentationer som inte håller i mina ögon, men det öppnar definitivt upp för en debatt. 


Vi kan börja med att säga att jag inte har något oläst på H, vilket ju måste vara ett mycket gott betyg!
Sedan kan vi fortsätta med att konstatera att det finns en hel del bra böcker här inom flera genrer, en ligger till och med på topplistan. Kort, men gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar