torsdag 2 augusti 2012

Dags att hälsa nya medlemmar till bokhyllan välkomna!

Ja, ni vet hur det är. Plötsligt är de bara där, som ytterst välkomna husgäster som bara väntar på en. De uppmanar en att någon gång ge dem en chans att visa en helt ny värld, förhoppningsvis inget som man sett tidigare.

Det är förstås de nya medlemmarna i bokhyllan jag pratar om, som här presenteras i någon sorts ordning:
Nattsvart, stjärnlöst - Stephen King
Kungen av skräck är tillbaka med en novellsamling, hoppas inte att detta ska bli lika psykiskt påfrestande som den senaste jag läste av honom...

Nya kontakter - Sophie Kinsella
Om du har läst den här boken och gett den ett fantastiskt omdöme på din blogg så kan du ta åt dig äran för att jag har den nu. Andras omdömen vägleder mig oftare än jag vill erkänna.

Sju sorters sommarkakor - Cecilia Vikbladh
Helt underbart, vem älskar inte kakor?

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han
Vad är detta för populär ungdomsserie som jag helt missat? Dags att ta igen och det med besked!

Vindens namn - Patrick Rothfuss
Måste ge mig in i fantasy-genren igen, inte bara med hjälp av Tolkien utan med nya stilar också.


Bokhyllans medlemmar ökar sakta men säkert, hoppas på att kunna hålla antalet under 100 stycken. Men återigen, ni vet hur det är. Plötsligt ligger de bara där och ber om att man ska ge dem ett kärleksfullt hem. Vem är man då att säga nej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar