torsdag 2 augusti 2012

Bokhyllans medlemmar - A + intro

Alla mina böcker förtjänar en introduktion, också om de har någon rolig inköpshistoria, en tanke eller en anledning till varför de inte blivit lästa till exempel.

Jag tänkte börja med A och sen arbeta mig vidare. För att sedan ta ut svängarna lite så tänker jag publicera dessa inlägg HÖGST oregelbundet!

Så! Nu kör vi!

Address unknown - Katherine Kressman Taylor  
En av de bättre böcker som jag läst och analyserat (via en kurs). Fantastisk och rekommenderas till alla som vill ha lite djup i läsningen trots att det är få sidor. 

Agnes Gray - Anne Bronte
Status OLÄST. Varför? Det var en bra fråga faktiskt. Det har helt enkelt kommit en massa böcker emellan. Plus att jag känner att jag vill ha lite distans mellan klassikerläsningen. De kräver lite mer tid av flera anledningar. 

Alice's adventures in wonderland - Lewis Carroll
Också oläst. En klassiker som hamnade i min hylla av den enkla anledningen att jag samlar på klassiker, så när jag såg den så var den tvungen att fylla ut ett hål i bokhyllan som jag inte visste att jag hade. 

Ibland blir man besviken på böcker, det här var en sån bok. 

Som sagt, ibland blir man besviken. 

Att skriva: en hantverkares memoarer - Stephen King
Ni kanske vet hur mycket jag beudrar Stephen King som författare? Inte? Ja men nu vet ni, jag tycker han är fantastisk. Den här boken köpte jag för att få veta mer om hur han gör det. Hur han skapar de där otroliga stämningarna. 
Denna kommer förhoppningsvis bli läst inom en snar framtid då jag är högst nyfiken på den. 

Så, detta var den första bokstaven, den kantas av besvikelse och olästa böcker. Hoppas att det kan ändras!

TO BE CONTINUED...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar