lördag 25 augusti 2012

Bokhyllans medlemmar - F

Turen har kommit till bokstaven F. Spännande! Nu kör vi:

Fallen - Lauren Kate 
Första delen i en serie, jag har två delar till i hyllan men har inte läst dem ännu. Kan bero på att den här inte fångade mig så som jag hade hoppats. Men en dag ska jag läsa vidare!

Fallen ängel - Becca Fitzpatrick
Första delen i serien, riktigt bra. Rekommenderas. 

Feber - Maggie Stiefvater
Andra delen i en serie, riktigt bra men mycket annorlunda från den första boken. Kluvet. 

Flickan från tjugotalet - Sophie Kinsella
Nästa Kinsella-projekt. Hoppas den är bättre än "Dubbelbokat". 

Frankenstein - Mary Shelley
En del av min klassikersamling. Gillade inte alls filmen, hoppas verkligen att boken kommer ge mer. 

Frost - Maggie Stiefvater
Första delen i serien! Bra, riktar sig till tonåringar. 

Från denna dag - Nora Roberts
Min första introduktion till Nora Roberts, blev en lite kluven bekantskap. 

Furioso - Carin Bartosch Edström
Fick den här boken, men är lite skeptiskt till den. Har ingen aning om varför. Kan det ha att göra med att det är en fiol på framsidan? Kan vara en violin också... Eller något annat. Hur som helst så står den i hyllan, oläst. 

Förbjuden kärlek - Sharon Kendrick
Jane Eyre-kopia, uppskattades INTE. 

Aldrig har jag känt mig så mycket som en sur, feministisk manshatare som efter jag läst den här boken. Nej, det blev inga vänner här inte. Om någon känner att de vill ge den här och/eller föregående bok ett nytt hem så är det bara att höra av sig. 


Så! Då var F avklarat! En blandad kompott med överraskande många serie-delar. Inga fantastiska böcker men en och annan ganska bra .Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar