lördag 24 mars 2012

Nytt bokinköp och nya böcker som jag skulle vilja läsa!

En sak i taget. 

Mitt bokinköp:
En dag i Ivan Denisovitjs liv - Aleksandr Solzjenitsyn
Alexander : Ödets son - Valerio Massimo Manfredi

Jag kan knappt stå emot när jag hittar första delen i någon serie, så här står jag nu med en bok om Alexander den store! Och "En dag i Ivan Denisovitjs liv" har jag hört så mycket om att jag är glad att jag äger ett exemplar, den ska vara många bokälskares "Nemesis" tydligen. Undrar om den ska bli det för mig med?

Böcker jag vill läsa:
Little bee - Chris Cleave
Hello Kitty måste dö - Angela S. Choi
The secret of happy ever after - Lucy Dillon
The hunger games - Suzanne Collins

"Little bee" har det pratats mycket om och jag tror att den kan vara något för mig, "Hello Kitty måste dö" har det kanske inte pratats lika mycket om men titeln gör en ju helt klart nyfiken.
Lucy Dillon har blivit en favoritförfattare och att gå miste om en av hennes böcker är för mig helt otänkbart, så hennes senaste står på listan tillsammans med den senaste tidens snackis, "The hunger games" som jag känner att jag vill bilda mig en egen uppfattning om. Det känns lite som med "Twilight", läser man den så förstår man mer vad som snackas om och man kan ta ställning om man tycker om det eller inte och ha bra argument för och emot.

Så! Vad tycker ni? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar