fredag 23 mars 2012

Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist

Den första bok som jag läser av Karin Brunk Holmqvist, och intrycket är helt okej.

Boken handlar om 3 gamla damer (och deras nyinflyttade granne som hakar på) som reser till Tyskland. De råkar ut för diverse händelser på resan som ändrar både de själva och deras relationer till varandra.

Mycket mer vill jag inte berätta om den för... ja det finns ärligt talat inte så mycket mer att berätta. Det är mycket relationer och händelser som man inte kan avslöja för då förstör man hela historien.

Jag tyckte boken var lite lagom som mysläsning när man var lite trött. Den var inte så lång och mycket lättläst, så det gick himla fort allting.
Men jag tyckte ändå att boken föll lite platt, det saknades helt enkelt det där lilla extra som hade gjort den till en fulländad roman. Jag ville att den skulle vara mer helt enkelt.

Inbunden 75 kronor (bokrea) - klicka här
CD-bok 209 kronor - klicka här
Nedladdningsbar MP3 167 kronor - klicka här
E-bok 117 kronor - klicka här
Pocket 42 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar