lördag 17 augusti 2013

Ett av årets läsmål är uppfyllt!

I årets läsplanering gjorde jag upp en del läsmål för mig själv:

Läsmål/utmaningar för 2013:
Läsa 70 böcker totalt
Varav 5 ska vara klassiker
Och 7 av dessa böcker ska vara skrivna av, för mig, okända författare.

Statusen ser ut som följer:
-Okända författare: 7/7
-Klassikerläsning: 4/5
-Läsmål 2013: 70/70

I och med The sense of an ending så har jag redan läst årets 70 planerade böcker!

Förra året läste jag 92 böcker, undrar hur många det blir i år? Statistiken baserad på tidigare månader säger att det borde bli cirka 100 stycken totalt, men vem vet. Hösten kanske innebär årets lässvacka. Det återstår att se. 

Hur som helst så är i alla fall ett läsmål uppfyllt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ursäkta om du tar detta som reklam men ville meddela att jag håller i en tävling där man kan vinna en av två ex av Enchanted Fairytales som ingen mindre än Cindy C Bennett har skrivit.
    Enchanted Fairytales är retellings av fem klassiska barnsagor som till exempel Skönheten och Odjuret (det är enligt min åsikt den bästa retelling till skillnad från Beastly av Alex Flinn).
    Länken till tävlingen är: http://www.lexielaser.org/2013/08/exciting-news.html
    Hoppas du vill vara med och delta :)

    Kramar från
    Lexie

    SvaraRadera