söndag 4 augusti 2013

Åttio dagar gul - Vina Jackson

Titel: Åttio dagar gul
Författare: Vina Jackson (psudonym)
Originaltitel: Eighty days yellow
Binding: Inbunden
Sidantal: 318
Förlag: Xstory
Utgiven: 2012-09
Betyg: 0 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Åttio dagar gul är en oemotståndlig erotisk berättelse i samma anda som Femtio nyanser-serien. Romantisk, vågad och omöjlig att lägga ifrån sig. Och snart följer fortsättning med Åttio dagar blå ochÅttio dagar röd.

Summer - ung, vacker, sensuell och begåvad violinist - är fången i en trist relation med en man som är ointresserad av erotik. Hon går helt upp i sin musik, mest Vivaldi och Mendelssohn, och för att förtjäna sitt uppehälle spelar hon i Londons tunnelbana.

När ett fyllo förstör hennes fiol får hon ett överraskande erbjudande från Dominik, en universitetslärare med starka och speciella begär. Han är helt förtrollad av Summer sedan han sett henne spela och vill ge henne en exklusiv fiol. Men han har ett villkor: hon måste först spela för honom - naken och i hans hem.

Summer och Dominik kastar sig in i en halsbrytande erotisk relation med många komplicerade förvecklingar, lika oförutsägbara som spännande. Summer får chansen att uppleva och bejaka en mörk sida av sin sexualitet som hon tidigare hållit tillbaka. Men snart förstår hon att njutning också kan betyda smärta.

Kan en relation så fylld av uppslukande passion överleva?
"

Min kommentar:
Jag läste ut boken men var tvungen att hoppa över en del mot slutet på grund av att jag blev så illa berörd.

VARFÖR?? Kvinnor som inte kan säga nej fast de vill det, varför? Män som utnyttjar, varför? Jag erkänner: jag blir asförbannad.
Ring Dominik, låt en man rädda dig för du själv har ju absolut ingen utväg ur situationen på egen hand? Jag är arg. Summer blir grovt utnyttjad, jag skulle vilja säga våldtagen, och hon vet inte ens om det.
En sak hade varit om hon faktiskt velat det, men här gör hon ju uppenbarligen inte det.

Romantiskt? Inte ett dugg.
Erotiskt? Bittert skratt på det.

Dramaturgisk kurva? Nej.

Och vad är grejen med Dominik? Han verkar ju ha ungefär lika stor personlighet som en sko. Christian från Fifty Shades hade ju i alla fall NÅNTING. Suck.

Detta är en totalsågning av en bok som jag trots allt läste ut men som bara har lämnat mig illa berörd och arg över timmarna jag slösade bort med att läsa den.
Jag kan verkligen inte rekommendera den. Vill man läsa om BDSM finns det säkert betydligt bättre böcker, den här var ju snarast bara grymt avskräckande och oroväckande.

Känner du att du vill ta del av lite dålig litteratur som är välskriven i jämförelse med Fifty shades men som är ungefär lika givande som att sitta i kalla blöta kläder och se när färg torkar så finns boken att köpa här:
Adlibris, CDON och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar