söndag 16 juni 2013

Hur snabbt läser du?

Läste om ett test som Sara på deckarhuset gjort där man kan testa hur snabbt man läser (på engelska). Hon skrev också om plus- och minussidorna kring att vara det som jag kallar "Speedreader".
Jag har också alltid läst mycket och väldigt snabbt, när jag var liten så lånade jag säkert 10 böcker åt gången på biblioteket och jag älskade det!

Men nog med nostalgin, jag ville också göra testet och detta var mitt resultat:

Först får man läsa en text och sedan svara på 3 frågor, lite läsförståelse alltså. Jag vet inte vad som händer om man svarar fel på någon fråga, men det blir väl något slags avdrag antar jag. 

Hittade ett svenskt test också, där kom jag upp i cirka 450 ord per minut, men det skulle vara roligt om det hade haft ett liknande upplägg som det tidigare engelska testet. En lite kul grej att test såhär på en regnig söndag, gör testet du med och dela med dig utav dina resultat! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar