fredag 19 april 2013

Mitt rätta jag - Beth Andrews

Titel: Mitt rätta jag
Författare: Beth Andrews
Originaltitel: Feels like home
Bindning: Pocket
Sidantal: 248
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013-03
Betyg: 5 av 5

Beskrivning från Harlequin:
"Under ytan. Bortom stoltheten. Bara du.Yvonne har bara sex veckor på sig att förvandla det fallfärdiga vagnslidret till en glänsande festlokal - och hon måste dessutom göra det perfekt. För när den vackra sydstatsskönheten tar sig för något gör hon det med stil, elegans och värdighet. Att vigseln ska stå på vingården där hon tidigare bott tillsammans med sin exman får hon inte tänka på nu. Och varför Aidans mamma bokat in just henne som bröllopsplanerare till sin stora dag övergår Yvonnes förstånd. Men hennes förra svärmor säger man inte emot i första taget.

Trots att Yvonne kämpar för att behålla sin professionella framtoning river den påtvingade återföreningen med Aidan upp gamla sår. Fast är han inte förändrad? Snart börjar Yvonne tro att sju år ifrån varandra kanske var precis vad de behövde. Men att komma under ytan och bortom stoltheten är svårare än vad någon av dem kunde tro ...
"

Min kommentar:
Det här, det är Harlequin när det är som bäst.
En intrig som känns äkta och som verkligen berör, karaktärer som känns riktiga och som man kan relatera till.
Känslorna känns äkta, frustrationen och osäkerheten känns inte påhittad och det blir varken klyschigt eller störande på något sätt, bara riktigt välskrivet.

Jag kan villigt erkänna att jag inte trodde att den här skulle vara något för mig, baksidestexten lovande inte så mycket, men oj vad jag får känna mig slagen!
Sorg, glädje, rädsla och hopp, allt i en salig blandning.
Jag vet inte om jag behöver säga så mycket mer, REKOMMENDERAS.

Finns hos Harlequin, Adlibris, CDON och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar