söndag 24 mars 2013

Statusrapport

Är inne i en sådan hektiskt vecka att jag knappast hinner titta på böckerna som ligger på nattduksbordet. Och bättre blir det inte på ett tag.
Men de böcker som ligger där är:
Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla
Tar några sidor i taget när jag har tid och lust. Det är bra läsning men det tar tid eftersom man ska få lite tid för eftertanke också.

Konsten att få mentala superkrafter
Har faktiskt hamnat i skymundan nu, har inte läst något i den på jag vet inte hur länge. Den ligger på paus helt enkelt. Också en bok som tar himla lång tid att läsa.

Konsten att tala med en änkling
Lyckades jag få lite tid till att börja med igår. Fantastisk bok det lilla som jag hunnit läsa. Älskar dialogerna som ibland är som hämtade ur ett avsnitt av 2/½ män (syftar på att de är roliga med en giftig underton). Gillar och ser fram emot att få fortsätta, ångrar inte det bokreaköpet än så länge i alla fall!

I veckan som gick:
Köpte jag på mig 12 nya böcker, de olästa böckerna i bokhyllan uppgick därmed till hisnande 145 stycken.
Jag lyckades äntligen, ÄNTLIGEN, ta mig igenom Dödsritten, resultatet blev en inte allt för smickrande recension.
Jag hittade en ny favoritbok! Fiskar ändrar riktning i kallt vatten, himla bra och mysig, passade mig perfekt!

Veckan som kommer:
Hektiskt som attan, imorgon kommer en recension på "Mördaren ljuger aldrig ensam" och sen vet jag inte mer. Jag får ta det lite som det kommer. Jag brukar annars försöka skriva ett inlägg om dagen, men jag misstänker att den här veckan inte kommer att följa den traditionen.
Efter påsk är jag förhoppningsvis tillbaka med full kraft igen! Om det blir någon slags läsapokalyps så är jag i varje fall tillbaka till sommaren, men så illa ska det inte behöva bli ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar