söndag 24 februari 2013

Bokpaket och en tripp till second hand-butiken!


Precis innan bokrean kom "Fiskar ändrar riktning i kallt vatten", som ett brev på posten!
(Beskrivning från Adlibris:)
"Den 4 januari 1998 får en elvaårig pojke reda på att hans föräldrar är på väg att skiljas och ber desperat om hjälp från ovan. Den 5 januari 1998 drar den värsta isstorm som Quebec någonsin upplevt in över landet. I naturkatastrofens spår formas nya vänskapsband, och solidaritet och medmänsklighet börjar spira.
En roman med ett enkelt och varmt tonfall som lyfter fram en uppfriskande sida av mänskligheten. En roman fylld av hopp och värme under några centimeter is.

Pierre Szalowski bor i Montreal, Kanada. Han har alltid velat att livet skulle vara ett ständigt äventyr och provat på en rad olika yrken. Han har bland annat arbetat med reklam och pedagogiska dataspel, varit pressfotograf, journalist, chefredaktör för en boxningstidskrift och formgivare. För närvarande är han teve- och filmmanusförfattare. Fiskar ändrar riktning i kallt vatten från 2007 är Szalowskis debutroman och har översatts till ett flertal språk.
"

Är så himla nyfiken på den, tror verkligen att det här kan vara något. Visst låter det som något med potential? :)

Från min favoritsecond hand-butik, som ligger alldeles för nära för att det ska vara hälsosamt, hittade jag:
-Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella
(Kinsellas bok hade jag egentligen förbokat från bokrean, men nu när jag hittade den så billigt i pocket så blir det till att göra om och göra rätt med bokbeställningen!)
-Igelkottens elegans av Muriel Barbery
-Oliwer Twist av Charles Dickens

Priset? 7 kronor, för allting. Helt otroligt! Den där nya bokhyllan kommer bli fylld med böcker på nolltid!

6 kommentarer:

  1. SJU KRONOR? Jag förstår vad du menar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Det är helt enkelt livsfarligt. Känner att jag har en trend på gång med att gå dit en gång i veckan och fylla bokhyllan farligt snabbt...

      Radera
  2. Myrorna reade ut sina pocket för 10 kr styck nu och jag hittade 53 st!! Helt galet, men ack så underbart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 53!? Du är ju värre än jag, haha ^^ Men det verkade ju vara en hel del kanonböcker du fått tag i för en billig peng!

      Radera
  3. Jag måste bara ta en sväng till myrorna i veckan....ävnen om jag inte borde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha känner du också att när det vankas billiga böcker så flyger all rim och reson ut genom fönstret? ^^

      Radera