måndag 14 januari 2013

Läser just nu

Har för tillfället två bokmärken (ett reklambokmärke för en barnbokserie som heter glitterakademin och ett gammalt hederligt bokmärke som ser ut som en tecknad blombukett, mycket stiligt och helt ologiskt) i två olika böcker. 

Den första boken (den med blombukettesbokmärket, jag kanske borde ta kort och visa alla förresten?) är Henrik Fexeus bok om hur man får mentala superkrafter. 
Fantastisk bok men tar en evighet att läsa, man måste stanna upp och göra alla övningar och må sådär fantastiskt efteråt ni vet. 
Texten gör mig i alla fall extremt motiverad att ta tag i saker, saker som jag väntat med eller som jag dragit mig för att ta tag i. Men nu gör jag det. Jag tackar boken för det, den är helt enkelt kanon och jag älskar den. Kommer antagligen bli en ny bibel för mig. 


Bok nummer två är knepigare. Det är Journal 64, den första bok jag läser av Adler-Olsen och något som står på min läsplanering. Problemet är bara att den lilla bit jag kommit in i den så gillar jag den inte alls, det är fruktansvärt motigt att ta upp och läsa den. Någon som läst den och kan berätta om det är värt att läsa vidare?
Jag gillar inte Carl och hela berättarspråket kring honom, han verkar vara en skitstövel men det kanske kommer ändras? 
Stereotypa könsroller som går mig på nerverna, män som mäter sina krafter mot varandra .... och jag spyr lite över sånt. Förstår ni vad jag menar?
Jag ska försöka ge den en chans till, med det finns en chans att jag ger upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar