söndag 9 december 2012

Societetens paradis - Anne Herries, Nicola Cornick

Titel: Societetens paradis
Författare: Anne Herries, Nicola Cornick
Originaltitel: An improper companion, The last rake in London
Sidantal: 616
Förlag: Harlequin
Utgiven:
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"En mångsidig lady av Anne Herries
Efter äventyren och alla umbäranden i kriget på Pyreneiska halvön känner sig Daniel, earlen av Cavendish, uttråkad när han återvänder till London. Lättsinnigheten som råder där roar honom inte alls. Tristessen försvinner dock snabbt när han dras in i mysteriet kring bortförandet av unga societetskvinnor i trakten.

Daniels undersökningar utsätter hans mors sällskapsdam, miss Elizabeth Travers, för fara. Trots att hon är märkt av en familjeskandal vinner hon hans respekt med sitt lugna och samlade sätt. Men under den svala ytan döljer sig en passionerad, viljestark kvinna något som inte undgår Daniel. När Elizabeth spårlöst försvinner inser han vad hon verkligen betyder för honom.



Den högsta vinsten av Nicola Cornick
Under skenet från ljuskronorna på Londons mest fashionabla klubb, Blue Parrot, står Jack Kestrel och väntar. Han är inte där för att ansluta sig till de förmögna gästerna som roar sig kungligt vid spelborden han är där för att försvara sitt familjenamn. Men först måste han ta sig förbi den iskalla ägarinnan, vackra Sally Bowes. Och Jack vill ha henne i säng till vilket pris som helst!


Den edvardianska societeten flockas på Sallys klubb, men Jack är den farligaste och mest syndfulle av alla män hon någonsin träffat. Trots att Sally är en oerfaren kvinna kan hon tyda den fräcka glimten i Jacks ögon, ögon som ger löften om att han kan uppfylla alla hennes önskemål.
"

Min kommentar:
Boken består av två olika böcker, så jag gör en liten reflektion på varje.

En mångsidig lady - Anne Herries
Jag ska visa på irritationsmomentet direkt så vi får det ur vägen. Namn blandas hej vilt, det är helt fel flera gånger i boken och även om det är solklart vem som egentligen menas så känns det ändå lite irriterande.
Sådär ja, överstökat.
Här har vi en riktigt stark kvinna i huvudrollen och jag bara älskar henne. Där har vi en som kan ta till vara på sig själv! Önskar mig fler starka kvinnor av det här slaget. Bara det gjorde att den här boken blev en favorit. Men annars så är det faktiskt en bra och spännande historia, inte alls i den stil som jag förväntat mig av en Harlequin. Tipptopp!

Den högsta vinsten - Nicola Cornick
Jag kan irritera mig på "den där mannen som alla tycker är så sexig och vill ha men jag ska minsann stå emot och åh nej det gick inte och nu är han visst kär i mig och jag i honom".
Men förutom det så är det en ganska bra historia och jag älskar faster Otto.
Återigen en lite ovanlig handling från Harlequin, inte riktigt vad jag hade väntat mig.

På hela taget en ganska stark rekommendation.

Finns på Adlibris, Harlequin och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar