torsdag 27 december 2012

Bokhyllans medlemmar - Ö

Ödets dotter - Isabel Allende 
Den här boken köpte jag billigt utan att riktigt tänka på vad jag gjorde (har det hänt er också någon gång?), jag såg omslaget, titeln och priset och tänkte inte mer på saken. Nu står den i min bokhylla och gäckar mig, konstant. "Läääääääs mig" säger den, "Snart" säger jag. Men det blir aldrig av. Är inte tillräckligt motiverad, jag menar, jag vet inte ens vad den handlar om än!

Öka din sociala kompetens, på en timme - Henrik Fexeus
Den här mannen är fantastisk. Boken var väldigt ytlig men gav ändå en hel del konkreta tips som verkligen går att använda i praktiken. Hans andra böcker står redan i bokhyllan och väntar på mig, efter att ha läst den här boken så är jag verkligen sugen på att fördjupa mig. Det kan nog vara nyttigt om man känner sig lite osäker i det sociala livet, men man ska nog inte inbilla sig att allt löser sig på ett magiskt sätt bara för att man läser boken, det är trots allt bara ett hjälpmedel. Det utför inte arbetet, det måste man alltid göra själv. 

Och där var genomgången av Bokhyllans medlemmar slut! Sorgligt, men det positiva är att eftersom böckerna byts ut och nya böcker kommer in så finns det snart material för att starta en omgång till. Tack för att just du följt med mig i resan genom min bokhylla, jag hoppas att du haft lika roligt som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar