söndag 11 november 2012

Enkät - This or that

Kände mig manad att svara på dessa frågor jag också, så nu kör vi!

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen, då får varje karaktär sin egen röst.

2. Pocket eller inbunden?
Inbunden om jag får välja, större text och mer tåligt.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Påhittat, verkligt brukar bli så tungt speciellt eftersom man vet att det har hänt.

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter, det är en fantastisk värld.

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Vår värld.

6. Kindle, iPad eller annat?
Annat.

7. Låna eller köpa böcker?
Låna. (Läs mer om detta val här).

8. Bokhandlar eller online?
Bokhandeln om inte priset skiljer allt för mycket.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Ensamstående. En av de värsta sakerna måste ju vara när man lämnas med en cliffhanger och måste vänta ett år innan man får reda på hur det går. Fast i serier kan man ju få umgås med karaktärerna under en längre tid och se dem utvecklas, men jag tycker nog ändå bättre om fristående böcker.

10. Tjock bok eller kort bok?
Ju tjockare bok desto större och bättre persongalleri. Men tunna böcker blir lättsammare. Så jag skulle vilja ha en blandning, men bäst är det nog när böckerna ligger på 300-400 sidor. Fast allt hänger ju på berättarstilen och innehållet egentligen.

11. Romans eller action?
Romans, fast jag har gärna med lite action i det hela. Älskar när det blir en twist på saker och ting.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Haha, det beror på årstiden! Filten på vintern och solen på sommaren. Men det är bekvämare under en filt.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad.

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Bilda egen uppfattning, recensioner är skrivna av människor annorlunda från en själv. Det är bara allt för troligt att man tycker olika om böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar