måndag 2 juli 2012

En komplicerad affaire - Louise Allen

"En viss respektabel ung dam i de högre kretsarna sätter sitt rykte på spel. Men även den mest dygdiga kvinna skulle ha svårt att motstå major Ashe Reynard.

Äntligen är Belinda, lady Felsham, fri från sitt bedrövliga äktenskap. Nu ska hon se till att njuta av livet. Hon anar att major Ashe Reynard är precis vad hon behöver - han tar fullkomligt andan ut henne.

Hela societeten håller ögonen på dem, ett enda felsteg så är allt förlorat. Trots det kan de ändå inte hålla sig ifrån varandra, och Belinda bli alltmer förvirrad. Hon tänker aldrig gifta om sig, men hon kan heller inte föreställa sig ett liv utan Ashe."

Från Adlibris

Wow, detta är min andra Harlequin som jag ger mig på, och efter att ha blivit mycket besviken av den förra så är jag mycket positivt överraskad av den här.

Det är en bra historia med mycket bra sidospår och historier som följer vid sidan av. Den har en mycket ovanlig inledning som gör den desto mer intressant.

Det är en alldeles "lagom" bok, det blir inte allt för mycket av den sexuella biten och man känner att det finns en trovärdig historia runt omkring som fångar fokuset. Den kändes helt enkelt inte allt för pinsam att läsa, jag tänkte mer på de omgivande historierna än på sexet. Bra avvägning av författarinnan.

Jag gillade den här boken, att den är historisk ger det "förbjudna" en helt annan dimension, en annan tid ger andra komplikationer. Trovärdigt och bitvis ganska roligt också.
Det är också en hel del bra karaktärer som man lär känna mycket fort, mycket bra helt enkelt.

Jag kan inte komma undan faktumet att det känns lite obekvämt att läsa harlequin, böckerna har en så låg status bland vissa kretsar. Men jag är faktiskt glad att jag läste den här boken, den hade lite feel-good över sig och jag skäms inte längre. Jag gillade den här boken.

Häftad 42 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar