lördag 9 juni 2012

Jag kan verkligen inte sluta köpa på mig böcker...

Nu var det dags igen, bokbeställning storlek XL kom hem och innehöll en massa godsaker!

Här får ni den fullständiga listan:

Juliet naked - Nick Hornby 
Jag har hört lite vaga rekommendationer om den här, men nu tog jag chansen och köpte den. Hoppas att jag inte ska bli besviken!

Iakttagelserna - Jane Harris
En gatflickas berättelse, den lovar spänning och mystik. Kvinnor och deras hemligheter säger jag bara, kan bli otroligt bra!

Lila hibiskus - Chimamanda Ngozi Adichie
Också ett köp baserat på vaga rekommendationer och ren nyfikenhet.

Strindbergs stjärna - Jan Wallentin
Har blivit en stor hit utomlands men slog aldrig riktigt igenom i Sverige. Undrar varför? Därför kom den här boken in i min bokhylla.

Himmelsdalen - Marie Hermanson
Ska vara en riktigt gastkramande roman med mycket spänning, såld direkt.

Konsten att få mentala superkrafter - Henrik Fexeus
Behöver jag förklara?

Varmt välkomna alla nya böcker!

3 kommentarer:

  1. Iakttagelserna har jag kikat på flera gånger i affären men ännu har den inte fått följa med mig hem men det får nog bli nästa gång jag är i affären för jag är rädd att jag inte kommer att läsa den annars.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det här med att inte kunna sluta köpa böcker! Trots att jag gång på gång lovar mig själv att inte köpa en enda bok till innan mängden olästa böcker sjunkit till en "lagom" nivå, så trillar jag dit i alla fall och antingen kommer hem med en jättekasse med böcker från loppis eller gör en megabeställning till bokus alt adlibris...

    SvaraRadera
  3. Adlibris är väl för bokoholics vad systemet är för alkisar, totalt beroendeframkallande! ^^

    SvaraRadera