tisdag 8 maj 2012

Silence - Becca Fitzpatrick

Den tredje och sista (?) delen i serien om Nora och Patch.
Jag vill börja med att kommentera det första som fångade min uppmärksamhet: omslaget. Vilken vacker och häftig framsida på boken! Där har de gjort ett bra val.

Men tillbaka till innehållet: i den förra boken Crescendo lämnades vi med en cliffhanger, något som tvingade mig att få tag i efterföljaren.
Man får inte reda på svaret på cliffhangern direkt, utan det blir ganska oväntat med en gång. Men jag måste säga att jag gillar vändningen och uppskattar att det kom något sådant. Kan ju inte avslöja för mycket, ni måste ju ha något att se fram emot! Men att det är bra, det kan jag berätta.
På svenska heter den Noras val, men jag valde att läsa originalet. Det kompenserar lite för att jag egentligen inte tillhör målgruppen som boken riktar sig till (misstänker jag i alla fall).
Men på engelska var det stor sträckläsningsvarning! Jag var ganska fångad från de första sidorna och ville inte gärna lägga den ifrån mig när jag väl hade börjat.

Som ni kanske förstår så gillade jag verkligen den här boken. Det kan bli lite mycket med alla Nephilim, fallna änglar, ärkeänglar och att det finns flera av varje sort på plats samtidigt ibland. Det kan bli lite svårt att hålla isär allt och alla och samtidigt försöka förstå om de gått in i en säker eller farlig situation.
Småsaker, på det stora hela en mycket bra bok.
Men är detta den sista boken? Man lämnas med en cliffhanger igen och jag suckar lite. Jag var säker på att det här var det sista, är det inte så?

Svenska alternativ:
Inbunden 174 kronor - klicka här

Engelska alternativ:
Häftad 93 kronor - klicka här
Inbunden 100 kronor - klicka här
Inbunden 130 kronor - klicka här

3 kommentarer:

  1. Fjärde (och sista?) boken kommer på engelska i höst. Finale tror jag den ska heta.

    SvaraRadera
  2. På författarens hemsida säger hon att den fjärde är den sista boken :)
    Jag gillade sådär ettan och tvåan men denna, trean, var magisk!

    SvaraRadera