tisdag 9 oktober 2012

Bokhyllans medlemmar - K

Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist 
Mitt första möte med Brunk-Holmqvist blev inget trevligt möte, jag hade höga förväntningar som grusades obarmhärtigt fort. 
Har hört mycket bra om hennes bok "Potensgivarna", så den kanske jag måste ge en chans, men annars så... Nej, jag tror att vår bekantskap får bli mycket kort. 

Kim Novak badade aldrig i Gnesarets sjö - Håkan Nesser
Ett minne från min Samla-på-Håkan-Nesser-böcker tid, har inte läst den och kommer nog inte göra det inom den närmaste tiden heller tyvärr, men någon gång hoppas jag att det blir av!
Äckligt och närgånget. Klarar inte riktigt av sådana här böcker som riktigt vältrar sig i lidande. 

Konsten att få mentala superkrafter - Henrik Fexeus 
Har inte läst den ännu, kanske därför som jag inte har mentala superkrafter.... än..... 

Konsten att läsa tankar - Henrik Fexeus 
Nej, jag kan inte läsa tankar heller. Vill man verkligen veta vad andra tänker? Tankar är sådana flyktiga saker. De är liksom ett sätt att pröva meningar innan man säger dem. Också ett sätt att vädra sinnesstämningar utan att visa eller agera ut fysiskt. 
Bara en liten fundering sådär. 

Kvinna med födelsemärke - Håkan Nesser
Ja, samlartiden gör sig påmind igen med ännu en oläst bok. 


Bokstaven K var snabbt överstökad och intrycket är.. något nedslående. Men men, det är mycket olästa böcker så intrycket kan lätt ändras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar