måndag 8 oktober 2012

Bokhyllans medlemmar - J

Börjar introduktionen utan krusiduller!

Jag kan se i mörkret - Karin Fossum 
Överskattad och inte något som blev någon favorit, inte alls. Platt och förutsägbar efter de första sidornas spänning. 
En av mina favoritböcker! Rolig, ärlig och rakt på sak. Kommer finnas på min Tio-i-topp-lista länge. 
Förmodligen min absoluta favoritbok någonsin, går fortfarande tillbaka och läser mina favoritdelar med jämna mellanrum och har nog sett de flesta filmatiseringarna som gjorts. 
Har starka band till den här boken, har den både på svenska och engelska och har läst båda flera gånger, i alla fall mina favoritbitar. 

Journal 64 - Jussi Adler-Olsen
Hyllad författare inom Deckar/Thriller/Spänning-genren. Jag är inte en sådan som läser deckare men jag kände att detta måste bli ett undantag. Tyvärr står den ännu oläst i bokhyllan. 

Julia - Anne Fortier
Fick boken, och det är en vacker framsida. Men om den kommer bli läst inom en snar framtid? Tvivlar jag på, den har fått ganska dåliga omdömen. 

Juliet naked - Nick Hornby
Är väl nästan klassiker-klassad vid det här laget? Har fått för mig att de flesta läst den men att den gått mig förbi, men det ska det bli ändring på!

Många bra böcker blandat med löften om spännande läsning på I, perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar