tisdag 1 april 2014

Sammanfattning mars

I februari månad hann jag läsa:
In the year 2889 - Jules Verne
The Maze Runner - James Dashner
Sången ur det kinesiska rummet - Sam Ghazi
Prinsessan Kristalla - Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist
Förskalv/Efterskalv - Sylvia Day
Stad av skuggor - Cassandra Clare

6 böcker varav 0 stod med på Läsplaneringen 2014.

Jämförelse i antal böcker från förra året: -6

Antal sidor: 1517
Jämförelse från förra året: -1372

Manliga författare: 3
Kvinnliga författare: 3

Den bästa boken var omöjlig att bestämma, tre böcker måste få dela på första platsen: Prinsessan KristallaThe Maze Runner och Stad av skuggor. De var alla så otroligt bra på var sig ett sätt.

Månadens besvikelse var ingen, jag läste i stort sett bara bra böcker i mars!

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var Sången ur det kinesiska rummet, konstig men så himla bra. Den fick mig att börja fundera, det gillar jag verkligen.

Summering
Jag är nöjd med antalet lästa sidor den här månaden, även om jag såklart önskar att jag hunnit läsa mer. Kvalitetsmässigt har månaden varit långt över förväntan, alla böcker jag läste var riktigt bra! Kanonmånad på det sättet. 

4 kommentarer:

  1. Och en Jules Verne bland alltihopa... känner att jag nog borde läsa om hans böcker som vuxen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jätteintressant! Ska definitivt läsa fler av de böckerna i framtiden, hur många har du läst? :)

      Radera
    2. Jag har ingen aning faktiskt, det måste vara ett 10-tal eller så, men det var ju i tonåren. En evighet sedan...

      Radera
    3. Wow, jag har två eller tre tror jag. Då finns det en del att ta tag i för min del! Låter som om att en omläsning kanske inte skulle vara så fel? Speciellt om du tyckte om dem när du läste dem sist :)

      Radera