måndag 28 oktober 2013

Ta det försiktigt ikväll!

Stormen är framme i Sverige och jag hoppas att ni tar det försiktigt ikväll allesammans!

Recept för en läskväll när vädrets makter slår till
1 st Läskig bok, förslagsvis en Stephen King
1 st fejkat eller autentiskt strömavbrott
Valfritt antal stearinljus (eller annan ljuskälla som möjliggör läsande utan att ljuset blir för hårt)
Autentiska läskiga ljud (stäng inte stormen ute med radion, låt alla ljud göra läsupplevelsen läskigare!)

Eller...

Alternativt recept för extremväder
1 st feelgoodroman
1 st radio/film på hög nivå som stänger ute stormljud
1 st vän/sambo/husdjur eller dylikt som kan hålla dig sällskap
Valfritt antal stearinljus för myskänsla

Så, det är mina tips för en kväll som den här.
Ja, det senare är nog vad jag tänker försöka göra i alla fall. Mellan varven kommer jag oroa mig för att stormen ska krossa ett fönster eller något (baserat på hur det låter just nu så känns det inte så otroligt).

Ta det lugnt i stormen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar