söndag 14 juli 2013

Statusrapport kring sommar- och semesterläsningen

I början av sommaren gjorde jag en att-läsa-lista inför sommaren och nu tänkte jag kolla av hur det hade gått med den läsningen! Här är listan:

Alkemisten - Paulo Coelho
Amerikansk höst - Kent Werne
A murder is announced - Agatha Christie
Appointment with death - Agatha Christie
Att skriva: en hantverkares memoarer - Stephen King
Boken om Joe - Jonathan Tropper
Borta med vinden - Margaret Mitchell
Bridget Jones dagbok - Helen Fielding
Death comes at the end - Agatha Christie
Den glömda trädgården - Kate Morton
Den mörkaste lögnen - Gena Showalter
Den onda badankan - Katarina Johansson
Den utstötte - Sadie Jones
Det varsamma bruket av komplimanger - Alexander McCall Smith
Djävulen bär Prada - Lauren Weisberger
Dublinbor - James Joyce
Dumpa Matthew - Jane Fallon
En komikers uppväxt - Jonas Gardell
En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
En välbevarad hemlighet - Kate Morton
Förnuft och känsla - Jane Austen
Geim - Anders de la Motte
Guernseys litteratur- och potatisskalssällskap - Mary Ann Shaffer
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann- Jonas Jonasson
Intriger och skandaler - Elizabeth Bailey
Jane Austen-klubben - Karen Joy Fowler
Julia - Anne Fortier
Konsten att få mentala superkrafter - Henrik Fexeus
Korkade vita män - Michael Moore
Ladies - Johan Hakelius
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
Little women - Louisa May Alcott
Magin - Maria V. Snyder
Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla - Mia Törnblom
Min roman, en steg för steg guide till att skriva en roman - Nicotext
Människa utan hund - Håkan Nesser
Nattfåk - Johan Theorin
Nattsvart, Stjärnlöst - Stephen King
Peter Pan & Peter Pan in Kensington Gardens - J.M. Barrie
Sekter, hemliga sällskap och domedagsprofeter - Clas Svahn
Sista natten på Chateau Marmont - Lauren Weisberger
Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper
Svinhugg - Marianne Cederwall
Systrar - Danielle Steel
Tess of the d'Ubervilles - Thomas Hardy
The great Gatsby - F. Scott Fitzgerald
The phantom of the opera - Gaston LaRoux
Tillväxt till döds - Stellan Tengroth
Tisdagskvinnorna - Monika Peetz
Torment - Lauren Kate
Vi måste prata om Kevin - Lionel Shriver
Vindens namn - Patrick Rothfuss
Vi är inte sådana som i slutet får varandra - Katarina Sandberg
Våga stå upp - Karin Adelsköld
Återvändaren - Buthler och Öhrlund
Äta djur - Jonathan Safran Foer
Överenskommelser - Simona Ahrnstedt 


16 böcker lästa hittills denna sommar, av dem fanns 3 på min lilla lista. Det verkar som något som kräver en bättring, alla dessa böcker är ju hyllvärmare!

På första semestern tog jag med mig 4 böcker: Mordet i prästgården, Vindens namn, The Great Gatsby samt Boktjuven. Av dessa läste jag endast Mordet i prästgården, det fanns inte tid för så mycket mer än det och jag har verkligen fått bekräftat att man (jag i alla fall) inte måste ha med sig ett berg av böcker på semestern. 

Till den nuvarande statusen: Jag läser Kvinnan som gick till sängs i ett år, Konsten att vara kvinna ligger på is då den inte riktigt föll mig i smaken. Den gör Mentala superkrafter och Samlade tankar om självkänsla sällskap.

Önskar er alla läslust och fint väder!

2 kommentarer:

  1. Oj va många. Ska du läsa alla i sommar???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag skulle vilja det! Men det är nog tyvärr inte genomförbart :P

      Radera