fredag 17 augusti 2012

Bokhyllans medlemmar - E

Dags att presentera er för medlemmarna på E!

Emma - Jane Austen
Jag tror att jag gillat alla Austen-böcker jag läst. Detta var inget undantag!

En dag - David Nicholls
En bok som många gillade men som inte blev en av mina favoriter. Den var bra, men ingen favorit.

En dag i Ivan Denisivitjs liv - Aleksandr Solzjenitsyn 
Hört mycket om den, en dag ska jag nog försöka ta mig igenom den också.

En dag i taget - Danielle Steel
Mitt första möte med Danielle Steel, jag gillade boken men det blev inte heller något favorit.

En helt annan historia - Håkan Nesser 
Som sagt tidigare, en gång bestämde jag mig för att äga alla Håkan Nessers böcker. Det projektet har jag gett upp.

En komplicerad affaire - Louise Allen
En Harlequin som jag verkligen gillade!

En man med finess - Francesca Shaw
Återigen en Harlequin, bra med inte lika bra som boken innan.

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon 
Underbar bok! Men jag gillar hennes andra bok bättre!

En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
Köpte den efter en rekommendation från en kompis, så nu står den i bokhyllan. Tyvärr oläst.

En shopaholic i New York - Sophie Kinsella
Om man har en Kinsella, kan man väl lika gärna ha fler i serien?

En studie i rött - Arthur Conan Doyle 
En del i min klassikersamling.

Eragon - Christopher Paolini
Nej, det här blev inte riktigt min grej.

Eva Braun: kvinnan som älskade Hitler - Heike B. Görtemaker 
Förutom att den inte handlade så mycket om Eva Braun så var den bra.

Ewa Morenos fall - Håkan Nesser
Ja... Jag behöver väl inte säga det igen?

Stor blandning! 

3 kommentarer:

  1. Ja, det är en bra blandning.. Och många boktips för mig, för jag har bara läst Emma. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul! Austen har skrivit så mycket bra :)

      Radera
  2. Jag läser mycket klassiker men har ingenting av Doyle hemma. Måste ändra på det snart :)

    SvaraRadera