tisdag 3 juli 2012

Försenad introduktion av nya böcker...

Har tänkt länge nu att jag skulle dela med mig av de nya böcker som jag lyckats samla på mig.
Men sen kom en till.
Sen väntade jag en till.
Sen fick jag någon mer.
Sedan fyllde jag år.
Och så höll det på.
Så det är först nu som jag introducerar 9 (ja ni läste rätt, NIO) böcker till min bokhylla.

Så här kommer de!:
Eva Braun - Kvinnan som älskade Hitler - Heike B. Görtemaker
En bok som jag är mycket nyfiken på och redan har börjat läsa, jag hoppas att den kan ge mig mer information om hur Hitler var som person och vem denna kvinna var som verkade älska honom trots det han gjorde.

Walking back to happiness - Lucy Dillon
Favorit i repris, har läst den på svenska och hoppas på att den ska vara om möjligt ännu bättre på originalspråket.

Våga stå upp - Karin Adelsköld 
Självförtroendebok när det gäller stå upp komik.

The phantom of the opera - Gaston LeRoux
Filmen är otroligt bra, men hur är boken?

Societetens paradis - Anne Herries, Nicola Cornick
Ännu en Harlequin, modell längre historia. Hoppas den kan kan nå upp till nivån från den senaste jag läste.

Från denna dag - Nora Roberts
Älska och förlåta - Nora Roberts
Om dessa är bra kommer jag försöka få tag i dem på engelska. Känner på mig att de kommer att vara riktigt bra nämligen...

Dubbelbokat - Sophie Kinsella
Läste om den och såg bara en massa potential framför mig. Har mycket hopp för den här boken!

En dag i taget - Danielle Steel
Har aldrig läst en av henne, detta är min första och jag hoppas att hon lever upp till sitt rykte.


Puh! Vilket jobb jag har framför mig! Men också en hel massa njutning, hängmattan här kommer jag!

PS. Eftersom bokhyllan är något överfull så funderar jag på att ha en liten utlottning i slutet av sommaren, hur låter det? Någon som känner sig sådär spontant intresserad? DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar