måndag 9 juli 2012

Älska och förlåta - Nora Roberts

"En berättelse om bandet mellan mor och dotter och om den största kärleken 

Den världsberömda konsertpianisten Vanessa Sexton återvänder till den lilla hemstaden för att söka svar från sin mamma som hon inte träffat på tolv år. Vad var det egentligen som hände den där dagen då Vanessa tillsammans med pappan lämnade allt bakom sig? Sanningen är det hon behöver mest av allt, men också det hon fruktar allra mest.
Då Vanessa stöter på ungdomskärleken Brady, som nu är ortens läkare, kompliceras saker och ting ytterligare. För det är inte bara minnen av den första kärleken han framkallar, utan också helt nya och starkare känslor. Ska Vanessa kunna lägga det förflutna bakom sig och ge framtiden en chans?"


Från Adlibris


Jag tänker börja med att säga att jag tyckte att den här var bättre än den förra Silk-boken av Nora Roberts som jag läste.
Den här historien kändes på något sätt mer trovärdig och jag njöt mer av historierna runt omkring. Jag gillade dessutom alla karaktärerna mer, och jag gillade dem nog på det sätt som Roberts ville att jag skulle. Hon fick fram sitt budskap helt enkelt.
En bok om dagen tipsade mig om att jag borde testa Nora Roberts böcker som ges ut av Bonnier, och det tror jag faktiskt att jag ska göra!

Men om jag ska gå tillbaka till just den här boken så tyckte jag att den var helt okej, som sagt bättre än den förra, men fortfarande inte helt klockren.
Men jag rekommendera den till er som känner för att läsa en hyfsat bra bok som man läser ut på ett par timmar.

Häftad 64 kronor - klicka här
Kartonnage 69 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar