lördag 4 januari 2014

Tag: 35 frågor om bokåret 2013

Jag blev taggad av Bokfrossa (tack så mycket!) så här kommer frågorna och mina svar!

1. Hur många böcker har du läst under året?
104

2. Hur många sidor blev det sammanlagt?
Det fanns inte fler böcker som kom så lågt som de ovanstående, så 9 blev det!

4. Årets 10 bästa böcker.
Samlade jag i ett inlägg här. 

5. Den sorgligaste boken.
Om du får det här brevet - Sarah Blake

6. Den du aldrig kommer glömma.
A game of thrones - George R.R. Martin, vilken bok säger jag bara.

7. Den hemskaste.
Samtliga ur Gardells Torka aldrig tårar-serie, men kanske trean lite mer än de andra.

8. Den mest spännande.
Spänning är ju inte något som ingår så ofta i min läsning, men När lammen tystnar var ju riktigt bra.

9. Den längsta?
A game of thrones - George R.R. Martin (835)

10. ..och kortaste?
Fantastiska vidunder och var man hittar dem - Newt Scamander (72)

11. Den med vackrast omslag.
Om du får det här brevet - Sarah Blake


12. Det fulaste omslaget.
Av alla omslag tror jag att detta är det som jag tycker minst om, de andra i serien var fina men just det här gillar jag inte. Tror det är texten som stör mest av allt.

13. Den du kommer läsa om och om igen.
Hannibal - Thomas Harris

14. Hur många av böckerna du läste var recensionsexemplar?
Ingen aning.

15. Hur många recenserade du?
Jag brukar recensera alla recensionsexemplar som jag får.

16. Vilken/vilka bok/böcker gav dig inspiration till något?
Fixa Julen inspirerade mig till att baka och fixa godis att bjuda på till julen, det var mysigt!

17. Har du sett någon filmatiering av någon bok? Läste du boken före eller efter?
The Host och the Hobbit,  i båda fallen läste jag boken innan jag såg filmen :)

18. Hur många seriealbum läste du?
Inga, läser just inte seriealbum. Men jag är sugen på att testa.

19. Hur många av böckerna du läste kom ut under 2013?
Vet inte några exakta siffror, men det var nog ganska många.

20. Hur många var pocket böcker?
Det vanligaste svaret i denna enkät känner jag: ingen aning.

21. Någon bok du ångrade att du läste?
Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig - Greg Behrendt och Liz Tuccillo. Största slöseriet med tid någonsin.

22. En bok som alla borde läsa som du läste.
Hannibal är verkligen riktigt bra, annars A game of thrones.

23. Den roligaste boken du läste?
Konsten att tala med en änkling, jag älskar svart humor.

24. Bok som var bra men kanske var riktad till yngre/äldre läsare?
Dödsritten - Maggie Steifvater. Den var i vilket fall som helst inte riktad till mig.

25. Den mest hypade boken du läste?
Utan tvekan Torka aldrig tårar utan handskar.

26. En bok du hade stora förväntningar på och den överträffade det?
A game of thrones

27. Den du blev mest besviken på.
Vi måste sluta ses på det här sättet, jag har så höga förhoppningar men det blev helt enkelt inte som jag hade tänkt mig. 

28. En relativt okänd bok du läste som fler borde läsa.
Mitt standardtips: Om du får det här brevet - Sarah Blake

29. 5 böcker som kommer ut under 2014 som du ser framemot?
Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
Min familj och andra monster - David Safier
Bröllopsnatten - Sophie Kinsella
Captivated by you (Crossfire #4)- Sylvia Day
Afterburn and Aftershock - Sylvia Day

30. Vilket bokförlag tycker du är bäst?
Kalla kulor, Gilla böcker, Harlequin samt Forum.

31. Varför?
De är trevliga, svarar fort på mail och ger ut mycket bra böcker.

32. Vilket förlag har du fått flest rec.ex från under året?
Antagligen Harlequin (tack så mycket!).

33. Vilket förlag har det utbud som passar dig bäst.
Svårt att säga, jag är en inbiten roman-älskare som tar mig an det mesta inom den genren.

34. En bok som kom ut 2013 men som du inte har hunnit läsa.
Njutningens kemi - Ulf Ellervik

35. Vilka 3 bokbloggare taggar du?
Nicole, Louise och Linda

4 kommentarer:

  1. Det kommer att ta evigheter att svara på frågorna;). Tack för du taggade mig.

    SvaraRadera
  2. Jaa jag blev taggad!! :D Tusen tack!! <3

    SvaraRadera