lördag 18 maj 2013

Lässtatus

Jag släppte allt annat och började läsa Dan Browns Inferno. Är nästan halvvägs igenom och måste säga att den mannen kan verkligen få mig att fundera ibland, tänk om Mr Z har rätt? Tänk om det finns en gräns och sedan måste något hända annars dör alla ut?
Jag försöker skriva kryptiskt för alla som inte läst den ännu.
Men som sagt, man fastnar i den och man rycks med i alla tankegångar, hur skruvade de än är.
Bra betyg hittills.

Sedan ligger Walking disaster på tur, efter jag läste Underbara helvete så kände jag att jag var tvungen att läsa den här också. Men jag måste säga att jag är lite skeptisk, visst den är asbra, MEN jag har lite svårt att förstå hur en kvinna ska kunna berätta hur det fungerar i en mans huvud. Hittills är det en hel del negativt kring Abby följt av "... but that's kinda hot". Känner mig lite skeptisk. McGuire tog sig an något som jag är osäker på om hon kan skildra på ett trovärdigt sätt. Jag menar, väljer man att skriva på omslaget att NU ska man minsann få veta hur ALLA killar tänker, så har man tagit på sig ett stort ansvar.
Förstår ni vad jag menar?

Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla ligger också i min fina hög, relativt långt ner för tillfället dock. Jag läser ett par sidor åt gången och sedan funderar jag. Det är något som är jättebra för mig men tyvärr så tar själva läsningen så otroligt lång tid att jag tvivlar på att jag kommer att bli klar i sommar, kanske först till hösten.

Sedan har vi Boken om Joe, något som inte riktigt föll mig i smaken efter att ha läst de första hundra sidorna, så den ligger ännu lite längre ner i högen och väntar på att få lite uppmärksamhet när tyngden ovanifrån lättat lite.

Henrik Fexeus bok om mentala superkrafter ligger längst ner, skyddad av pocketfodralet. Där händer det inte mycket är jag rädd. Den har samma syndrom som Törnblom och att hålla på med två sådana böcker samtidigt är tyvärr lite för mycket. Den får ligga kvar i alla fall, hoppas ändå på att kunna läsa lite mer i den i sommar.

Vad läser du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar