söndag 14 april 2013

Stackars du vilsna läsare som råkade hitta till min blogg av misstag


Jag vill bara be dig, o du läsare på jakt efter svar, en ursäkt för att jag inte har besvarat denna livsviktiga fråga på min blogg mer utförligt.
Jag förstår inte hur du kom till min blogg, jag finns inte på de i alla fall 15 första sidorna med sökresultat på google.
Hur länge fick du leta innan du fick svar såhär en dag i april? Fick du ens svar? Jag ska försöka hjälpa dig.

Jultomten är en mycket storväxt (speciellt runt midjan) gubbe som har på sig en röd dräkt med vita muddar. Han har långt vitt skägg.
Hur han hinner leverera julklappar (japp, det är hans jobb) till så många barn på så kort tid har förbryllat allt ifrån barn till forskare i årtionden.
Denne man är fortfarande på fri fot. Många har sökt men han har många dubbelgångare som låtsas vara honom, men det är en del i planen.
Han kommer genom skorstenen, så mycket vet man. Hur han tar sig in i lägenheter är ännu en stor gåta.
Om du vill att han ska ge dig en present så måste du skriva en lista och skicka den till honom (adresseras till NORDPOLEN) och sedan vara snäll hela året. I ordet snäll inkluderas bland annat att äta sin spenat och tvätta sig bakom öronen varje dag. Och bara så du vet, TOMTEN SER DIG.

Alltså, ju mer man berättar desto läskigare verkar han...

Har du fått alla svar du letade efter?

Tomten kör en släde som dras av renar som aldrig dör, de heter i alla fall samma sak varje år. Längst fram går en alldeles speciell ren som har en nos så röd att han lyser upp vägen hela tiden. Eftersom jag inte vet hur gammal du är, o allsökande läsare, så ska jag inte spekulera vidare i vad som gjort renens näsa så röd.

Mer? Vill du ha mer?

Tomten bor på Nordpolen. Hans hus går inte att hitta och är omöjlig att se (påminner lite om insidan på Zlatans hus, men i alla fall), detsamma gäller hans verkstad och hans nissar. Men det ska alltså vara där de håller till hela året. I en verkstad. En massa rödklädda varelser. Som inte går att hitta.

DET alla barn, är varför reflexer är gula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar