fredag 8 mars 2013

Dagen till ära väljer jag att hylla 2 kvinnor!

Ett litet infall får mig att starta något som jag hoppas fler hoppar på! Jag tänker hylla en kvinnlig författare och en kvinnlig karaktär från en bok.

Bildkälla
Författare att hylla: Katarina Johansson
Hennes litterära bidrag för att upplysa svenska folket om kemikalierna runt omkring oss är något som jag hoppas kommer läsas av många. Jag har läst hennes Badskumt och har Den onda badankan i bokhyllan.
Jag beundrar dem som tar sig tid att sätta sig in i saker och ting och möjliggör för andra att ta till sig information som man kanske inte hade kommit åt annars. Tack Katarina!


Kvinnlig karaktär: Anne Elliot från Persuasion, en stark, självsäker och smart kvinna som jag verkligen gillade att umgås med. Hon säger och gör fel, men hon tar hand om det och tar det som en riktigt stark individ. Hon är något att beundra i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar