lördag 16 februari 2013

Second hand - fynd!

Idag var jag i en secondhandbutik som jag bara hört talas om men aldrig varit i själv, så jag var både nyfiken och förväntansfull på vad jag kunde tänkas hitta. Och visst fyndade jag! Se här bara:





Från vänster till höger:
Guernseys litteratur- och potatisskalssällskap - Mary Ann Shaffer
Mord i Mesopotamien - Agatha Christe
Syster - Bengt Ohlsson
Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter - Jonas Gardell
Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón
Så överlever du ditt första år som mamma - Vicki Lovine
Högt vatten - Agatha Christie
Dolken från tunis - Agatha Christie
Samvetskval - Agatha Christie
Himmelska förbindelser och andra kärleksäventyr - Alexander McCall Smith

10 böcker, varav 4 av Agatha Christie. Gardells bok var en som jag aldrig hört talas om förut, så såklart fick den följa med hem! 
Mamma-boken var ett wildcard, det stod att den skulle vara rolig och allt som är roligt får gärna flytta in i min bokhylla, så jag ger den en chans.  

De andra böckerna har jag hört lite om, men inte så mycket. Det var tillräckligt för att jag skulle känna igen dem och bli nyfiken i alla fall. 

Men vad kostade hela kalaset då? undrar du. 
Jo, hela 15 kronor fick jag lägga ut för allting. Det kändes nästan som stöld, så mycket fina böcker för så lite pengar! Så jag donerade faktiskt en slant extra. 

Kan knappt vänta med att börja läsa, men kön fram till mitt nattduksbord är lång och det finns en del mindre tegelstenar som går före. Så det kan ta ett tag! Men vem vet... rätt som det är så får man förtur i kön. 

P.S. Jag har blivit vän med min kamera igen, så nu kommer det förhoppningsvis upp lite egenfotade bilder D.S. 

6 kommentarer:

  1. Ett gäng mysiga böcker du fått tag i!

    SvaraRadera
  2. 15 kronor?! Fruktansvärt billigt! Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag inte vet var den second hand-affären ligger....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag förstår precis hur du tänker, jag funderar på när jag ska våga mig dit igen, känner att min hög med olästa böcker kommer växa oroväckande snabbt nu när jag vet var det ligger någonstans ^^.

      Radera
  3. Vilka fynd! Gillar second hand när det gäller böcker, både att köpa och att själv lämna. Även om jag ärligt talat nog mest köper ... ;)

    SvaraRadera