måndag 18 februari 2013

Bokhyllefamiljen växer sakta men säkert!




En hondjävuls liv och lustar är med på Adlibris bokrea och beskrivs såhär: 
"Fay Weldons klassiska berättelse om en försmådd kvinna äntligen i ny utgåva!
Ruth hade aldrig tänkt på sig själv som en hondjävul. Tvärtom: en skötsam hustru och tvåbarnsmor i en välordnad förort, kraftig och klumpig, utan ett uns av den graciösa skönhet som Mary Fisher är så rikligt begåvad med. Mary Fisher, som bor i ett fantastiskt fyrtorn, skriver kärleksromaner och äter rökt lax och dricker champagne till middag. Som Ruths man just avslöjat att han har ett passionerat förhållande med.

Nej, Ruth har aldrig tänkt på sig själv som en hondjävul, men under de veckor som följer bränner hon ner familjens hus, har sex med traktens fyllo, lämnar sina barn och ger sig ut på en personlig hämndodyssé.
"

Jag har redan börjat läsa den, ett typiskt exempel på en bok som fått förtur på nattduksbordet.Filmen var en av mina favoriter när jag var yngre och att få veta att det fanns en bok var som att vinna på ett lotteri, och nu är den äntligen min!


En annan bok som smög sig in i bokhyllan var Nathalie - en delikat historia, har varit nyfiken på den länge och nu tänker jag ge den en chans och hoppas på att inte bli besviken.

Beskrivning från Adlibris:
"En innerlig och humoristisk saga om nyfunnen kärlek som lyser upp sorgens mörka efterdyningar och om krossade hjärtan som finner lyckan på de märkligaste ställen.

Nathalie och François lever lyckliga tillsammans, när François plötsligt dör efter bara några års äktenskap. Nathalie är övertygad om att hon aldrig kommer att se åt en annan man igen och gräver ner sig i sitt jobb på ett svenskt företag. Men en dag kysser hon på ren impuls sin kollega Markus, en nördig och försynt svensk, och en annorlunda romans börjar sakta men säkert spira.
"


Gissa om jag vill lägga mig under en filt med en kopp varm choklad resten av veckan och bara läsa?

4 kommentarer:

  1. Boken Nathalie är jag också nyfiken på men det har inte blivit av att köpa den än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har massor av böcker som jag känner så för, har du det med? :)

      Radera
    2. Haha, massor! Det finns närmare hundra böcker i min önsklista hos Adlibris. Men Nathalie ligger rätt högt upp på den.

      Radera
    3. Jag erkänner mig slagen! Har nog "bara" närmare 30 just nu ^^

      Radera