söndag 2 december 2012

Bokhyllans medlemmar - V

Turen har snabbt kommit till Medlemmarna på V. Så inga mer introduktioner, vi kastar oss bara in!

Vargbröder - Michelle Paver
En gåva som jag inte hunnit ta mig an ännu, vilket är synd för jag har förhoppningar på den boken. Får nog hamna på nästa års läslista.

Verklighetens magi - Richard Dawkins
En alldels fantastisk bok som verkligen skulle göra många 12-15-åringar gott! Den är rolig men lärorik och helt klart värd pengarna. Dawkins skriver på ett speciellt sätt som både kritiserar och ifrågasätter, bara sånt är lärorikt och spännande. Kan inte lovorda honom nog i det här fallet.

Veronika bestämmer sig för att dö - Paulo Coelho
Har aldrig läst en Coelho, men jag har en del olästa av honom i bokhyllan. 2 av dem finns på V! Hoppas på att kunna spräcka nollan ganska snart, men det kommer antagligen inte att bli av det här året. 

Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät - Paulo Coelho 
Oläst och kommer så förbli ett tag till, men inte allt för länge får man hoppas. 

Vila i frid - Sofie Sarenbrant
Varför har jag inte tagit mig an den här ännu? Den står i bokhyllan och riktigt ropar efter mig, men det blir bara inte av. Kommer inte hinna med den i december tror jag. Men nästa år, då jäklar!

Vilette - Charlotte Bronte 
Ännu en oläst klassiker, fy och skam. På engelska såklart, inte alltid så motiverande då man vet att språket kommer att vara en utmaning. Men desto större uppskattning när man är klar!

Vindens namn - Patrick Rothfuss
Återigen något som jag verkligen ser fram emot att få läsa, men som jag inte tagit tag i ännu. Fantasydelen av min bokhylla är alldeles för liten. Den här boken/serien kanske kan ge mig åter fantasyintresset?

Våga stå upp - Karin Adelsköld
Har hört så mycket ros om den här boken  så jag blir alldeles till mig. Det är nog därför som den får  ligga oläst också. Är lite rädd för att bli besviken nu när jag byggt upp så stora förväntningar på den. 
Här var det lite av en besvikelse. Vet inte hur mycket mer jag ska säga. Läs recensionen så förstår ni. 


Bokstaven V är fylld av förväntningar och böcker som förhoppningsvis kommer att bli lästa under nästa år. Kan knappt vänta, det händer så mycket nu innan jul och fram till nyår så jag vet knappt var jag ska börja. Det är bara att köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar