onsdag 26 december 2012

Bokhyllans medlemmar - Ä

Vi kör på med Ä på en gång:


Älska och förlåta - Nora Roberts
Jag gillar Roberts Harlequin-böcker, de är inga favoriter men jag gillar dem. Det märks att hon är himla duktig på att skriva och jag är ganska sugen på att ta mig an någon av hennes vanliga romaner. Men jag vet inte riktigt var jag ska börja, hon har ju hunnit skriva en hel del!
Brown är en av mina favoritförfattare, så är det bara. Jag älskar hans konspirationer och hur han väver in fiktion med fakta. Han gör en konspiration som känns trolig, hur otrolig den egentligen än är. Detta var inte min favorit av honom, men den var fortfarande himla bra. Längtar tills hans nya bok kommer ut (ryktas om att den kan komma någon gång under 2013)!

Äkta vara - Mats-Eric Nilsson
Tycker om böcker som kan undervisa oss i omvärlden, vad vi stoppar i oss och våra barn. Vi behöver bli mer medvetna och göra medvetna val, vi har så stor makt i världen som konsumenter och behöver därför ta vårt ansvar (tycker jag). Om en speciell vara förstör oförsvarligt mycket för någon eller av något så borde man aktivt välja bort det om man kan. Makt under ansvar skulle man väl kunna säga. Om sen den här boken kommer att upplysa så mycket om sådant återstår att se, ska bli spännande i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar