måndag 29 oktober 2012

Bokhyllans medlemmar - P

Vi går vidare till bokstaven P, och utan att säga för mycket så kan jag väl säga att det är en mager samling. 

Passion - Lauren Kate 
Jag läste en strålande recension om den här serien och köpte de tre första billigt, något som lärt mig att inte köpa saker baserat på andras goda omdömen. Jag har inte fastnat för serien och vet inte om jag kommer orka ta mig igenom en till, jag läste bara den första. Vi får se, jag tycker inte om att ge upp så ännu finns det hopp om den här boken!
En bra bok som skildrar familjelivet men främst hur det var att vara kvinna under 1880-talet, rekommenderas verkligen. Gillar denna mycket bättre än Strindbergs "Fadren" som skildrar förhållandena i familjen under samma tid. 

Personer du kanske känner - Jay Asher & Carolyn Mackler
Intressant berättelse med ett nytt tänk, sånt uppskattar jag oftast och detta var inget undantag. Intressant och helt klart läsvärt, konstigt att den inte har slagit mer i bokkretsarna. Älskar nostalgitrippen som man får kring 90-talet, helt klart avkopplande läsning att få tänka tillbaka lite kring. 

Persuasion - Jane Austen
Ve och fasa! Jag har en oläst Jane Austen i bokhyllan! Och vad värre är, den kommer inte hinna läsas det här året heller. Men en dag ska jag läsa den och då kommer en recension upp här, men ni kommer få ha tålamod för det kommer som sagt ta ett tag...

Ja! Det var P det, inte så många men betydligt bättre än hur det ser ut på en del av de kommande bokstäverna. Hoppas ni har en fantastisk bokmånad där ute i höstmörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar