lördag 4 augusti 2012

Bokhyllans medlemmar - B

Min nya bibel, helt fantastisk ögonöppnare som alla borde kika i åtminstone en gång. Alla har rätt att få veta vad som finns i våra skönhetsprodukter och i allt annat som finns i badrummet. 
Rekommenderas verkligen. 
En bok som känns genuin och äkta. Författarinnan vågar skämta om tabubelagda saker som svett och sånt, kanske inte tabubelagt men definitivt inte sådant som man diskuterar med vem som helst. 
Den är kul och lite av en tankeställare då den konfronterar vad som skulle hända om vi fick allt som vi önskade oss. 

Blå Dahlia - Nora Roberts 
Första delen i en serie som jag var nyfiken på. Så jag köpte den, satte in den i bokhyllan och där har den stått sedan dess och pockat på mitt dåliga samvete...

Ahh, en fantastisk gåva som jag verkligen gillar. Vackra bilder och ännu vackrare texter!

Borta med vinden - Margaret Mitchell
Årets bokrea-fynd! Jag hade tänkt läsa den direkt, men så läste jag att någon inte tyckte om den, och av någon anledning hamnade den längre och längre ner i "att läsa-högen". 

Nej... Paolini kommer aldrig bli någon favorit. 

Brännmärkt - Catharina Ingelman-Sundberg
Ännu en första del i en serie, som jag inte läst. Suck, det finns så många men inte tillräckligt med tid eller kapacitet för att läsa alla på samma gång!

Busters öron - Maria Ernestam
Hörde om en bokklubb som läst denna och älskat den, jag fick tag i ett begagnat exemplar men kom inte längre än så.

Så.. Vad kan man säga om B då? Ja, det är många olästa och en hel del bra böcker, kort sagt en massa potential!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar