torsdag 19 juli 2012

En man med finess - Francesca Shaw

Antonia kan inte undgå Marcus
Antonia Dane har återvänt till sitt nyligen ärvda familjegods, Rye End Hall, för att upptäcka att huset och de omgivande markerna är i ett bedrövligt skick. Hennes granne, lord Marcus Allington, erbjuder sig att köpa en stor del av ägorna, och Antonia är frestad tills han kysser henne! Hon tänker inte sälja sina älskade ägor till en sådan charmör.

Den excentriska Antonia finner dock att hon måste ta emot Marcus hjälp när hon beslutar sig för att hyra ut sitt hem och därmed stå ut med hans ständiga uppdykande och förföriska blickar. Men det står klart att hon inte betyder någonting för Marcus när den sköna lady Reed anländer till Hertfordshire.

Från Adlibris

Återigen en överraskning från Harlequin! Detta passar inte alls in på bilden av harlequin-romaner som jag fått uppmålad för mig av många andra (att det bara ska vara sliskigt tantsnusk allting).
Detta är en kort roman som har ett stort innehåll, välbeskrivna karaktärer som man kan relatera till, samt problem som känns realistiska. 
I detta fall så finns det ett förfallet hus att ta hand om med nästan inga finansiella medel alls. 

Precis som med "En komplicerad Affaire" så finns det trovärdiga sidospår vid sidan av Marcus-Antonia spåret som känns uppfriskande. Det är något som håller mig fast, något välskrivet och relativt väl översatt som håller mig kvar: en bra historia

Sen måste jag som en kvinna av dagens samhälle opponera mig mot den stereotypa könsbilden som ofta finns med i dessa romaner. Men samtidigt vill jag bara skita i den politiska korrektheten och bara njuta av en bra bok, som den här. 

Rekommenderas!

Finns i pocket hos Adlibris och Bokus bland annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar