tisdag 31 juli 2012

En dag i taget - Danielle Steel

Titel: En dag i taget
Författare: Danielle Steel
Originaltitel: One Day at a Time
Sidantal: 320
Förlag: Damm Förlag
Utgiven: 2012-03
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Adlibris
"Kärlek med förhinder
Coco Barringtons syster är välkänd filmproducent och måste åka till New York i flera månader för att göra klart en film. Coco lovar passa hennes hus, men systern har glömt att nämna att hon även bjudit in en gäst: Cocos favoritskådespelare.

Coco Barrington kommer från en känd Hollywoodfamilj där alla briljerar med fantastiska karriärer, alla utom Coco. Hon har flytt från Los Angeles för att få lugn och ro från all karriärstress och alla tvång. Men sedan blir hon förälskad i den kände skådespelaren Leslie Baxter och livet blir inte så lugnt och stillsamt längre. Är kärleken tillräckligt stark för att Coco ska våga sig tillbaka till Los Angeles och ett liv fullt av partyn och paparazzifotografer?"



Min kommentar:
Äntligen en roman som trovärdigt tar upp hur det skulle kunna vara att vara tillsammans med en superkändis, jag har faktiskt saknat en sådan synvinkel. Allt är ju inte rosor och röda mattor när det gäller kändisförhållanden, det har man ju sett allt för många bevis på. Så det är skönt med en roman som faktiskt visar det, svårigheterna som faktiskt kan få en att säga "Nej, jag pallar faktiskt inte med det här".

Men jag måste säga att den har sina brister, därav betyget (som ändå är lite högre än vad den kanske förtjänar), bland annat det ständiga sexet som konstant irriterar i periferin. Okej, jag fattar att de har sex, i stort sett hela tiden. Kan vi gå vidare?
Sen är det mängden information som man får slängd i ansiktet de första tio sidorna, det är nästan så jag vill sluta läsa.

Men den är bra skriven, och ja, jag sträckläste den faktiskt. Det var en skön bok att läsa som inte blev så väldigt djup. Väldigt skönt efter att ha läst Under kupolen som nästan lämnade en med psykiska besvär...

Rekommenderas till den som vill ha lite romantisk läsning med innehåll och komplikationer.

Finns inbunden på Bokus och Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar