söndag 1 april 2012

Den frusna trädgården - Kristin Hannah

Meredith och Nina har aldrig fått den kärlek som de behövt från sin mamma, trots deras ansträngningar vägrar hon att se dem. Deras mamma är helt enkelt iskall.
Detta har fått följder för döttrarna: en är ständigt på flykt och den andre sätter andras behov framför sina egna och ser alltid till att hålla sig sysselsatt. Ingen av dem mår egentligen riktigt bra och deras relationer har kommit till ett vägskäl.

Det finns en människa som hållit samman familjen och det är deras pappa, Evan.
Men när han dör så blir de trasiga döttrarna kvar med en mamma de knappt känner, med var sig ett löfte till sin pappa och relationer som spricker.
Någonting måste ske, de har kommit till ett dödläge.
De måste lära känna sin mamma.
Men berättelsen hon har att dela med sig av är värre än de någonsin kunnat tro.

Jag har hittat en ny favorit, den här boken var helt enkelt fantastisk. Den kändes lite seg ibland och man ville verkligen att det skulle hända mer. Men det var nog precis vad karaktärerna i boken också kände så det hade en önskvärd effekt då man kunde leva sig in i karaktärernas frustration.

Jag grät en del medan jag läste den här boken, speciellt i slutet av boken. Bara det borde vittna om hur bra boken är och hur bra den är skriven. Den BERÖR. Den är underbar.
Jag tror att jag kommer läsa den igen, jag kommer definitivt att läsa mer av Kristin Hannah.

Rekommenderas verkligen!

Inbunden 174 kronor - klicka här
Pocket 39 kronor (släpps i juni) - klicka här

1 kommentar: