tisdag 17 januari 2012

Inkräktaren - Håkan Östlundh

Wow, var ska man börja?
Efter bara några sidor var jag fast och kunde knappt lägga den ifrån mig, den var helt enkelt otroligt spännande. Jag sträckläste verkligen.

Malin och Henrik bor med sina två barn på fårö, Malin har en matblogg och Henrik är fotograf och reser mycket.
De hyr ut huset en vecka på sommaren, men när de kommer hem så ser inte saker och ting ut som när de lämnade huset. Familjefoton med utstuckna ögon, hot och läskiga brev utan avsändare. Och det är bara början. Någon vill verkligen göra den här familjen illa.

Jag gillade den här boken stenhårt, ända tills jag började komma in på slutet av boken. Det kändes som om att Östlundh hade flyt hela vägen, men att han kanske hade kunnat fått mer av en twist på det hela, men nej. Jag tänkte bokstavligen: "jaha, så det var det där IGEN?".
Slutet var inte någon höjdare, spänningen dog liksom där.
Men vem vet, kanske har man blivit bortskämd efter Dan Browns lysande konspirationsteorier.

För er som känner att ni i alla fall vill läsa den:

Pocket 44 kronor - klicka här
E-bok 99 kronor - klicka här
Nedladdningsbar MP3 169 kronor - klicka här
Inbunden 169 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar